Generelle oplysninger

Århus Hårde Hvidevarer A/S
Nørregade 12
8000 Aarhus C

CVR nr.: 75976011

Telefon: +45 86 19 89 11
Webshop: www.aahh.dk
E-mail: info@aahh.dk


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser: 

Gælder for alle leverancer fra Århus Hårde Hvidevarer’s webshop ( www.aahh.dk ).
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og www.aahh.dk

 

Priser:

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms og andre afgifter.

 

Forbehold:

Århus Hårde Hvidevarer tager forbehold for pris- og afgiftsændringer, udsolgte varer samt trykfejl. Der ydes ikke erstatning til eventuelle håndværkerudgifter i forbindelser med en forsinket levering, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

I tilfælde af prisfejl,udsolgte eller udgåede varer, tastefejl eller force majeure forbeholder Århus Hårde Hvidevarer sig ret til helt eller delvis at annullere aftalen, eller udskyde leveringen.

Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig eller militærindkaldelse, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, statsindgriben af en hvilken som helst art, mangel på drivkraftmidler eller omstændigheder i øvrigt, som ligger uden forÅrhus Hårde Hvidevarer´s kontrol,og som påvirker Århus Hårde Hvidevarer´s muligheder for at opfylde sine leveringsforpligtelser.

Bemærk at nogle produktbilleder i webshoppen, kan eventuelt afvige fra farveindtrykket på de faktiske produkter.

 

Betaling:

På Århus Hårde Hvidevarers webshop kan du betale med:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Mobilepay
  • Via Sparexpres

Betalingen gennemføres via DIBS-betalingsløsning. DIBS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Der tages ikke gebyr ved betaling på aahh.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Du vil herefter modtage varen i løbet af ca. 2-4 hverdage hvis ikke andet er aftalt.

 

Leveringsinformation

 

 

Indledning:

 Levering: Sker til nærmeste kantsten ( hele landet med fragtmand )
 + Indbæring: ( hele landet med fragtmand)
 + Montering: ( kun Østjylland med vores egne erfarne montører )

Det er ikke muligt at vælge et specifikt klokkeslæt på den angivne leveringsdag.
Til gengæld vil fragtmanden kunne ringe 1 time før levering, hvis dette angives under bestilling.

 

Levering: ( hele landet )

Varerne leveres med fragtmand i hele Danmark, dog IKKE til ikke brofaste øer.
Der leveres IKKE til Færøerne, Grønland og udlandet.

Leveringsadressen skal være tilgængelig for en almindelig lastbil. Vejen til adressen skal ligeledes være fremkommelig for en lastbil.

Leveringen sker normalt inden for 3-4 arbejdsdage, hvis ikke andet er aftalt. Fragtmanden levere til nærmeste kantsten foran dit hjem. Det tilstræbes at varen leveres på den aftalte dato, men der kan forekomme fejl hos leverandører eller fragtfirma, som kan betyde en forsinket levering, samt hvis varen er udsolgt eller er i restordre hos vores leverandører. Du vil modtage en e-mail eller opringning hvis dette er tilfældet.

Såfremt at du ikke er til stede på leveringstidspunktet, og at du har valgt at varer ikke må stilles, vil disse blive forsøgt leveret igen, efter nærmere aftale med dig. Du afholder eventuelle omkostninger i forbindelse med genkørsel/levering af varer.

Levering fra Århus Hårde Hvidevarer anses for fuldført, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen og du har kvitteret for modtagelsen. Alternativt er det, på ordren, muligt at notere om varen må stilles, så der ikke behøver at være nogen på adressen. Dette vil i så fald være på eget ansvar iht. Tyveri og evt. transportskader.Det tilstræbes at varen leveres på den aftalte dato, men der kan forekomme fejl hos leverandører eller fragtfirma, som kan betyde en forsinket levering.
Risikoen for varer købt hos Århus Hårde Hvidevarer, overgår til kunden efter modtagelse af disse.

Såfremt der ikke er nogen på adressen, der kan modtage varen, og der ikke er indgået aftale om at varen må stilles, tager chaufføren varen med retur. Ønsker du en ny aftale for levering, kan du kontakte forhandleren, som behandler din ordre. Bemærk, at du i så fald skal betale for en genkørsel. Prisen på genkørsel er 299 kr.

 

Indbæring: ( hele landet )

Du kan få dine varer kørt ind/op i din bolig af fragtmanden. Varen transporteres på en automatisk sækkevogn. Derfor er det nødvendigt, at sækkevognen kan komme ind/op. Du kan med fordel kontrollere på forhånd, at der er adgang til din bolig med sækkevogn. Trapper der drejer, stejle trapper og smalle døre kan forhindre chaufføren i at køre din vare ind. I henhold til arbejdsmiljøloven må montøren ikke løfte på varen. Fordi chaufførens sækkevogn skal køres ind i dit hjem, anbefaler vi, at du afdækker gulve, gulvtæpper, trapper, samt møble som varen skal henover/op ad, inden din vare ankommer. Ellers kan sækkevognen efterlade mærker.Montøren skal jf. arbejdsmiljøloven til enhver tid bruge sikkerhedsfodtøj. Hvis der ikke er plads til en sækkevogn, eller hvis der er andre udfordringer i forbindelse med indlæringen, bedes du kontakte vores kundeservice inden bestillingen.

Bemærk:

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde indbæring af SideBySide løsninger, samt amerikanerkøleskabe.

Levering af varen uden modtager er hjemme:

Hvis du gerne vil have, at vores fragtmand stiller varen på din adresse, når du ikke er hjemme, kan du angive dette i forbindelse med ordreafgivelsen. Må varen stilles vil i så fald være på eget ansvar iht. Tyveri og evt. transportskader.

Levering og Montering: *( kun Østjylland )

Hvis vi vælger levering og montering, vil leveringstiden blive mellem 3-5 arbejdsdage. I nogle tilfælde også hurtigere.
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker en præcis dato for levering og montering.

 

Montering: *( kun Østjylland )

Såfremt du ønsker montering af dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere at din bestående el og vvs installation er lovligt udført. Det er kun muligt at montere til den eksisterende lovlige installation og der benytter de installationsdele der medfølger produktet. Med mindre du også har bestilt en bortskaffelse, skal din gamle hvidevare være afmonteret og fjernet, inden montøren ankommer. Skal der trækkes slanger eller ledninger gennem dine skabe, skal du på forhånd have skåret et hul på 10 cm i diameter i skabet, der hvor ledningen/slangen skal trækkes, inden montøren ankommer. Til- og afløbsslanger er typisk 1,5 m lange som standard, og vi anbefaler, at du skærer hullet i skabssiden i samme dybde og højde som til- og afløbet. I henhold til arbejdsmiljøloven må montøren ikke løfte på varen. Af forsikringsmæssige hensyn må montøren heller ikke løfte på varen med din hjælp. Derfor er det ikke muligt at montere en vaskemaskine og en tørretumbler ovenpå hinanden i en vaskesøjle. Montøren må jf. arbejdsmiljøloven ikke løfte på hvidevarer.

Af hensyn til forsikring og potentielle skader må montøren ikke skære eller bore huller i eksempelvis køkkenskabe. Dette skal i stedet være gjort på forhånd. Skal du have monteret ovn eller kogeplade, skal du være opmærksom på, at alle vores ovne og kogeplader leveres med 1,5 mm tykke ledninger. I et standard el-udtag må der kun monteres én 1,5 mm ledning. Skal du derfor have monteret en ovn eller en kogeplade sammen med andre produkter, skal der være to udtag. I forbindelse med montering af integrerbare produkter, må montøren ikke fuge, montere eller tilpasse skabslåger og bordplader. Derfor bliver integrerbare produkter heller ikke sat i vatter eller justeret i højden, da justeringen først kan udføres korrekt, efter at køkkenlågen er monteret.

Montøren må ikke montere SidebySide løsninger, samt amerikanerkøleskabe, disse leveres kun til nærmeste kantsten foran dit hjem. På grund af specielle krav til gasprodukter må vores montører ikke montere disse.

Bemærk:
Vores montører er ikke elektrikere eller VVS’ere. Derfor er det vigtigt, at dine elinstallationer, afløb og vandtilførsler er lovlige, tilgængelige og funktionsdygtige. Det betyder blandt andet, at ledninger kun monteres i en eksisterende samledåse, at det skal være lettilgængeligt at åbne og lukke for vandet og at der skal være et regulært og stabilt afløb.

Forgæves montering:
Såfremt monteringen ikke kan gennemføres pga. manglende, ulovlige, defekte, ikke tilgængelige installationer eller forkerte indbygningsmål til produktet, vil du blive faktureret for en forgæves montering, pris: 599 kr

EL:
Det gør montøren.
 Montøren installerer til lovlig bestående elinstallationer. Montøren monterer i eldåser og stikkontakter.
Det gør montøren ikke. Montøren monterer ikke i kronmuffer uden for box. Montøren monterer ikke kontakter. Montøren monterer ikke med løse forlængerledninger. Montøren installerer ikke til ulovlige elinstallationer. Dvs. at eldåser og stikkontakter skal være funktionsdygtige og intakte.

Vand:
Det gør montøren. 
Montøren monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten. Montøren tilslutter slange til bestående lovlig VVS installation. Dvs. Let tilgængelig og fuld funktionsdygtig vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på 1/2″ eller 3/4″.
Det gør montøren ikke. Montøren monterer ikke rør og hane. Montøren monterer ikke tilløbsslanger med spændebånd.

Afløb:
Det gør montøren
. Montøren monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten. Montøren sætter i afløbsrør eller monterer på afløb.
Det gør montøren ikke. Montøren udskifter ikke afløbsrør eller dele heraf.

Aftræk:
Det gør montøren.
 Montøren monterer din aftræksslange til maskinen.
Det gør montøren ikke. Montøren laver ikke hul i væg eller loft til aftræksslange.

Følgende er generelt ikke omfattet af montering:

  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet.
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. aahh.dk kan derfor desværre ikke tilbyde denne ydelse.
  • Ved installering af opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere skal du være opmærksom på nedenstående forbehold:
  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet minimum 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾” (19 eller 24mm).
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages minimum 60 cm og max 90 cm over gulvet.
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.
  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter.

Bemærk: Varen transporteres på en automatisk sækkevogn. I henhold til arbejdsmiljøloven må montøren ikke løfte på varen. Fordi chaufførens sækkevogn skal køres ind i dit hjem, anbefaler vi, at du afdækker gulve, gulvtæpper, trapper, samt møble som varen skal henover/op ad, inden din vare ankommer. Ellers kan sækkevognen efterlade mærker.

Montøren skal jf. arbejdsmiljøloven til enhver tid bruge sikkerhedsfodtøj. Hvis der ikke er plads til en sækkevogn, eller hvis der er andre udfordringer i forbindelse med indbæringen, bedes du kontakte vores kundeservice inden bestillingen.

 

Brugt Retur: ( kun Østjylland )

Har du derfor bestilt:

Standardlevering: skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med.
Indbæring: skal den gamle vare være afmonteret og stå, hvor du ønsker, at den nye vare skal placeres.
Montering: vil montøren afmontere den gamle vare for dig, inden han monterer den nye.

 

Genkørsel:

Såfremt der ikke er nogen på adressen, der kan modtage varen, og der ikke er indgået aftale om at varen må stilles, tager chaufføren varen med retur. Ønsker du en ny aftale for levering, kan du kontakte forhandleren, som behandler din ordre. Bemærk, at du i så fald skal betale for en genkørsel. Prisen på genkørsel er 299 kr.

 

Afhentning af varer:

Adresse:

Århus Hårde Hvidevarer A/S
Nørregade 12
8000 Århus C

Telefon: +45 86 19 89 11
E-mail: info@aahh.dk

Afhentning kun efter aftale. Varer bedes afhentet på den aftalte dato.

Dokumentation og vejledning:

Findes der produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med produktet.

 

Transportskader:

Det er ALTID modtageren der skal reklamere.
Det er dit ansvar at kvittere for at varen er i orden på det tidspunkt du har overtaget den.
Også selvom fragtmanden har travlt.

Inden underskriften sættes, skal du sikre dig følgende.

Kontrollér straks ved modtagelsen, om emballagen er intakt, samt antallet af colli stemmer.
Er der tegn på fragtskade skal dette påføres fragtbrevet.

Ved enhver synlig skade skal dette anmeldes omgående og fragtmanden skal tage varerne med retur.
Kontakt da Århus Hårde Hvidevarer ( Tlf. 86198911 ) hurtigst muligt, du vil herefter modtage en ny levering, omkostningsfrit.

Ved transportskade skal du omgående henvende dig til transportøren samt til Århus Hårde Hvidevarer på ( Tlf. 86198911 )
Finder du skjulte fejl på varen, uden synlige tegn på emballagen, skal du omgående kontakte transportøren og anmelde dette.
Tag ALDRIG hvidevarer med fejl i brug, før du har været i kontakt med en servicemedarbejder, alt emballage SKAL gemmes som dokumentation for at der har været en skjult skade.

Bemærk!! Såfremt overstående ikke overholdes, er der ingen Mulighed for efterfølgende reklamation.

 

Returret:

På Århus Hårde Hvidevarer webshop giver vi dig 14 dages returret fra den dag du modtager varen.
Det er en forudsætning, at varen ved tilbageleveringen fremstår ubrugt, ubeskadiget og i original ubrudt emballage.
Ønsker du at returnere en varer, skal det ske til vores adresse:

 

Vareindlevering:

Århus Hårde Hvidevarer A/S
Nørregade 12
8000 Århus C

Telefon: +45 86 19 89 11
E-mail: info@aahh.dk

Mandag – Fredag kl. 09.30 – 10.30

Inden du gør det, skal du kontakte en af vores medarbejdere på Tlf.: 86198911 eller info@aahh.dk
Du skal selv afholder de omkostninger der er ved returneringen.
Er varen modtaget ubrugt, ubeskadiget og i original ubrudt emballage, refunderer Århus Hårde Hvidevarer købet inden 10 arbejdsdage.
Ved køb af hårde hvidevarer er den intakte emballage altid en væsentlig del af varens værdi, derfor bortfalder returretten i det øjeblik emballagen brydes.

 

Reklamation og Service:

Som privat forbruger har du 2 års reklamationsret regnet fra den dag du modtager din varer. Reklamationsretten dækker fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved apparatets normale brug i en privat husholdning. Købsdatoen skal kunne dokumenteres overfor leverandørens servicetekniker evt. i form af en faktura. Alle produkter købt hos Århus Hårde Hvidevarer serviceres af vores danske leverandører. Hvis du skulle opleve fejl eller mangler på din nye vare under de 2 års reklamationsfrist, skal du bestilles service direkte hos den pågældende leverandør.

HUSK! Inden du reklamerer, kan det være en god idé lige, at kigge i brugermanualen en ekstra gang for at kontrollere om du har betjent maskinen rigtigt, eller om der som beskrevet i afsnittet omkring fejlfinding, er tale om en fejl man enkelt selv kan afhjælpe.

OBS! Manglende dokumentation der godtgør at produktet er købt som nyt i Danmark indenfor de seneste 24 måneder vil udløse opkrævning for servicebesøget.Tilkaldes servicetekniker uden at der påvises fejl på produktet, er servicebesøget selv i reklamationsperioden at betragte som en betalbar ydelse og du skal selv betale for servicebesøget.

 

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Århus Hårde Hvidevarer A.m.b.a. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.aahh.dk er Århus Hårde Hvidevarer A.m.b.a.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan eksempelvis være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@aahh.dk.

Læs mere om vores persondatapolitik her.

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner. Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for 60 minutter. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Få din køberbeskyttelse med PriceRunner i dag Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

 

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte den forhandler, som leverede varen. Denne er oplyst i din ordrebekræftelse, som du har modtaget i din mail.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.01.21