MENU
X

Handelsbetingelser


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser 

Gælder for alle leverancer fra Århus Hårde Hvidevarer's webshop ( www.aahh.dk ).
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og www.aahh.dk

 

Priser:

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms og andre afgifter.

 

Forbehold:

Århus Hårde Hvidevarer tager forbehold for pris- og afgiftsændringer, udsolgte varer samt trykfejl. Der ydes ikke erstatning til eventuelle håndværkerudgifter i forbindelser med en forsinket levering, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

I tilfælde af prisfejl,udsolgte eller udgåede varer, tastefejl eller force majeure forbeholder Århus Hårde Hvidevarer sig ret til helt eller delvis at annullere aftalen, eller udskyde leveringen. 

Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig eller militærindkaldelse, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, statsindgriben af en hvilken som helst art, mangel på drivkraftmidler eller omstændigheder i øvrigt, som ligger uden forÅrhus Hårde Hvidevarer´s kontrol,og som påvirker Århus Hårde Hvidevarer´s muligheder for at opfylde sine leveringsforpligtelser.


Bemærk at nogle produktbilleder i webshoppen, kan eventuelt afvige fra farveindtrykket på de faktiske produkter.

 

Betaling

Du kan betale med Dankort/VISA-Dankort, mastercard. Betalingen gennemføres via DIBS-betalingsløsning. DIBS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Bambora. (Vi modtager ikke betalingskort udstedt i udlandet)

Beløbet debiteres, når varen afsendes


Du vil herefter modtage varen i løbet af ca. 2-4 hverdage hvis ikke andet er aftalt.

 

Levering og afhentning:

Varerne leveres med fragtmand i hele Danmark, dog IKKE til ikke brofaste øer.
Der leveres IKKE til Færøerne, Grønland og udlandet.


Leveringsadressen skal være tilgængelig for en almindelig lastbil. Vejen til adressen skal ligeledes være fremkommelig for en lastbil. 
Leveringstiden er normalt mellem 3-4 arbejdsdage fra bestillingsdagen.

Bestillinger modtaget i weekender og helligedage, behandles den først kommende arbejdsdag.
Varen leveres med fragtmand i tidsrummet kl. 7 - 17.


Det er ikke muligt at vælge et specifikt klokkeslæt på den angivne leveringsdag.
Til gengæld vil fragtmanden kunne ringe 1 time før levering, hvis dette angives under bestilling.

 

Afhentning:

Ved afhentning sker det fra vores butik på adressen: 

Århus Hårde Hvidevarer A/S 
Nørregade 12
8000 Århus C

Telefon: +45 86 19 89 11
E-mail: webshop@aahh.dk

 

Levering: 

Leveringen sker normalt inden for 3-4 arbejdsdage, hvis ikke andet er aftalt. Fragtmanden levere til nærmeste kantsten foran dit hjem. Leveringstiden vil endvidere kunne forsinkes, hvis varen er udsolgt eller er i restordre hos vores leverandører. Du vil modtage en e-mail eller opringning hvis dette er tilfældet.

Såfremt at du ikke er til stede på leveringstidspunktet, og at du har valgt at varer ikke må stilles, vil disse blive forsøgt leveret igen, efter nærmere aftale med dig. Du afholder eventuelle omkostninger i forbindelse med genkørsel/levering af varer.

Levering fra Århus Hårde Hvidevarer anses for fuldført, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen og du har kvitteret for modtagelsen. Alternativt er det, på ordren, muligt at notere om varen må stilles, så der ikke behøver at være nogen på adressen. Dette vil i så fald være på eget ansvar iht. Tyveri og evt. transportskader.Det tilstræbes at varen leveres på den aftalte dato, men der kan forekomme fejl hos leverandører eller fragtfirma, som kan betyde en forsinket levering.
Risikoen for varer købt hos Århus Hårde Hvidevarer, overgår til kunden efter modtagelse af disse.

 

Indbæring: ( kun Øst Jylland )

Du kan få dine varer kørt ind/op i din bolig af fragtmanden. Varen transporteres på en automatisk sækkevogn. Derfor er det nødvendigt, at sækkevognen kan komme ind/op. Du kan med fordel kontrollere på forhånd, at der er adgang til din bolig med sækkevogn. Trapper der drejer, stejle trapper og smalle døre kan forhindre chaufføren i at køre din vare ind. I henhold til arbejdsmiljøloven må montøren ikke løfte på varen. Fordi chaufførens sækkevogn skal køres ind i dit hjem, anbefaler vi, at du afdækker gulve, gulvtæpper og trapper. som varen skal henover/op ad, inden din vare ankommer. Ellers kan sækkevognen efterlade mærker.Hvis der ikke er plads til en sækkevogn, eller hvis der er andre udfordringer i forbindelse med indlæringen, bedes du kontakte vores kundeservice inden bestillingen.

 

Bemærk:

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde indbæring af SideBySide løsninger, samt amerikanerkøleskabe.

 

Levering af varen uden modtager er hjemme:

Hvis du gerne vil have, at vores fragtmand stiller varen på din adresse, når du ikke er hjemme, kan du angive dette i forbindelse med ordreafgivelsen. Må varen stilles vil i så fald være på eget ansvar iht. Tyveri og evt. transportskader.


Levering og Montering: ( kun Øst Jylland )

Hvis vi vælger levering og montering, vil leveringstiden blive mellem 3-5 arbejdsdage. I nogle tilfælde også hurtigere.
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker en præcis dato for levering og montering.

 

Montering:

Såfremt du ønsker montering af dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere at din bestående el og vvs installation er lovligt udført. Det er kun muligt at montere til den eksisterende lovlige installation og der benytter de installationsdele der medfølger produktet. Med mindre du også har bestilt en bortskaffelse, skal din gamle hvidevare være afmonteret og fjernet, inden montøren ankommer. Skal der trækkes slanger eller ledninger gennem dine skabe, skal du på forhånd have skåret et hul på 10 cm i diameter i skabet, der hvor ledningen/slangen skal trækkes, inden montøren ankommer. Til- og afløbsslanger er typisk 1,5 m lange som standard, og vi anbefaler, at du skærer hullet i skabssiden i samme dybde og højde som til- og afløbet. I henhold til arbejdsmiljøloven må montøren ikke løfte på varen. Af forsikringsmæssige hensyn må montøren heller ikke løfte på varen med din hjælp. Derfor er det ikke muligt at montere en vaskemaskine og en tørretumbler ovenpå hinanden i en vaskesøjle. Montøren må jf. arbejdsmiljøloven ikke løfte på hvidevarer. 

Af hensyn til forsikring og potentielle skader må montøren ikke skære eller bore huller i eksempelvis køkkenskabe. Dette skal i stedet være gjort på forhånd. Skal du have monteret ovn eller kogeplade, skal du være opmærksom på, at alle vores ovne og kogeplader leveres med 1,5 mm tykke ledninger. I et standard el-udtag må der kun monteres én 1,5 mm ledning. Skal du derfor have monteret en ovn eller en kogeplade sammen med andre produkter, skal der være to udtag. I forbindelse med montering af integrerbare produkter, må montøren ikke fuge, montere eller tilpasse skabslåger og bordplader. Derfor bliver integrerbare produkter heller ikke sat i vatter eller justeret i højden, da justeringen først kan udføres korrekt, efter at køkkenlågen er monteret. 

Montøren må ikke montere SidebySide løsninger, samt amerikanerkøleskabe, disse leveres kun til nærmeste kantsten foran dit hjem. På grund af specielle krav til gasprodukter må vores montører ikke montere disse. Bemærk: Vores montører er ikke elektrikere eller VVS’ere. Derfor er det vigtigt, at dine elinstallationer, afløb og vandtilførsler er lovlige, tilgængelige og funktionsdygtige. Det betyder blandt andet, at ledninger kun monteres i en eksisterende samledåse, at det skal være lettilgængeligt at åbne og lukke for vandet og at der skal være et regulært og stabilt afløb.

EL:  Det gør montøren. Montøren installerer til lovlig bestående elinstallationer. Montøren monterer i eldåser og stikkontakter. Det gør montøren ikke. Montøren monterer ikke i kronmuffer uden for box. Montøren monterer ikke kontakter. Montøren monterer ikke med løse forlængerledninger. Montøren installerer ikke til ulovlige elinstallationer. Dvs. at eldåser og stikkontakter skal være funktionsdygtige og intakte.

Vand: Det gør montøren. Montøren monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten. Montøren tilslutter slange til bestående lovlig VVS installation. Dvs. Let tilgængelig og fuld funktionsdygtig vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på 1/2" eller 3/4". Det gør montøren ikke. Montøren monterer ikke rør og hane. Montøren monterer ikke tilløbsslanger med spændebånd. 

Afløb: Det gør montøren. Montøren monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten. Montøren sætter i afløbsrør eller monterer på afløb. Det gør montøren ikke. Montøren udskifter ikke afløbsrør eller dele heraf. 

Aftræk: Det gør montøren. Montøren monterer din aftræksslange til maskinen. Det gør montøren ikke. Montøren laver ikke hul i væg eller loft til aftræksslange.

Kort Generelt: Det gør montøren. Montøren fjerner emballagen. Montøren finder brugsanvisningen frem. Det gør montøren ikke. Montøren fjerner ikke skabe. Montøren monterer ikke haner og afløb. Montøren forlænger ikke tilløbs-/afløbsslange. Montøren borer ikke huller i skabe eller vægge. Montøren saver ikke hul/udskæring i bordplader. Montøren monterer ikke køkkenlåge på integrerbare produkter. Montøren modificerer ikke køkkenskabe/skabe. Montøren tilslutter ikke til gas. Montøren må i henhold til arbejdsmiljøloven ikke løfte på varen.


Brugt Retur: ( kun Øst Jylland )

Har du derfor bestilt:

Standardlevering: skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med.
Indbæring: skal den gamle vare være afmonteret og stå, hvor du ønsker, at den nye vare skal placeres.
Montering: vil montøren afmontere den gamle vare for dig, inden han monterer den nye.

 

Levering af hvidevarer:

Varerne leveres med fragtmand i hele Danmark, dog mod tillæg til ikke brofaste øer.
Der leveres IKKE til Færøerne, Grønland og udlandet.

Leveringstiden er normalt mellem ca. 2-4 arbejdsdage fra bestillingsdagen.
Bestillinger modtaget i weekender og helligedage, behandles den først kommende hverdag.
Varene leveres med fragtmand i tidsrummet kl. 7 - 17.
Det er ikke muligt at vælge et specifikt klokkeslæt på den angivne leveringsdag. 
Til gengæld vil fragtmanden kunne ringe 1 time før levering, hvis dette angives under bestilling.

Såfremt at kunden ikke er til stede på leveringstidspunktet, og at kunden har valgt at varer ikke må stilles, vil disse blive forsøgt leveret igen, efter nærmere aftale med kunden.
Kunden afholder eventuelle omkostninger i forbindelse med genkørsel/levering af varer.

Levering fra Århus Hårde Hvidevarer anses for fuldført, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen og kunden har kvitteret for modtagelsen. Alternativt er det, på ordren, muligt at notere om varen må stilles, så der ikke behøver at være nogen på adressen. Dette vil i så fald være på eget ansvar iht. Tyveri og evt. transportskader.

Det tilstræbes at varen leveres på den aftalte dato, men der kan forekomme fejl hos leverandører eller fragtfirma, som kan betyde en forsinket levering. Risikoen for varer købt hos Århus Hårde Hvidevarer, overgår til kunden efter modtagelse af disse.

 

Afhentning af varer:

Adresse: 

Århus Hårde Hvidevarer A/S 
Nørregade 12
8000 Århus C

Telefon: +45 86 19 89 11
E-mail: webshop@aahh.dk


Afhentning kun efter aftale. Varer bedes afhentet på den aftalte dato.

 

Dokumentation og vejledning:

Findes der produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med produktet.

 

Transportskader:

Det er ALTID modtageren der skal reklamere.
Det er dit ansvar at kvittere for at varen er i orden på det tidspunkt du har overtaget den.
Også selvom fragtmanden har travlt.

 

Inden underskriften sættes, skal du sikre dig følgende.

Kontrollér straks ved modtagelsen, om emballagen er intakt, samt antallet af colli stemmer.
Er der tegn på fragtskade skal dette påføres fragtbrevet.

Ved enhver synlig skade skal dette anmeldes omgående og fragtmanden skal tage varerne med retur.
Kontakt da Århus Hårde Hvidevarer ( Tlf. 86198911 ) hurtigst muligt, du vil herefter modtage en ny levering, omkostningsfrit.


Ved transportskade skal du omgående henvende dig til transportøren samt til Århus Hårde Hvidevarer på ( Tlf. 86198911 )
Finder du skjulte fejl på varen, uden synlige tegn på emballagen, skal du omgående kontakte transportøren og anmelde dette.
Tag ALDRIG hvidevarer med fejl i brug, før du har været i kontakt med en servicemedarbejder, alt emballage SKAL gemmes som dokumentation for at der har været en skjult skade.

Bemærk!! Såfremt overstående ikke overholdes, er der ingen Mulighed for efterfølgende reklamation.


Returret:

På Århus Hårde Hvidevarer webshop giver vi dig 14 dages returret fra den dag du modtager varen.
Ønsker du at returnere en varer, skal det ske til vores adresse:

 

Vareindlevering:

Århus Hårde Hvidevarer A/S 
Nørregade 12
8000 Århus C

Telefon: +45 86 19 89 11
E-mail: webshop@aahh.dk

Mandag - Fredag kl. 09.30 - 10.30

Inden du gør det, skal du kontakte en af vores medarbejdere på Tlf.: 86198911 eller webshop@aahh.dk
Du skal selv afholder de omkostninger der er ved returneringen.
Er varen modtaget ubeskadiget og i original ubrudt emballage, refunderer Århus Hårde Hvidevarer købet inden 10 arbejdsdage.
Ved køb af hårde hvidevarer er den intakte emballage altid en væsentlig del af varens værdi, derfor bortfalder returretten i det øjeblik emballagen brydes.


Reklamation og Service:

Som privat forbruger har du 2 års reklamationsret regnet fra den dag du modtager din varer. Reklamationsretten dækker fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved apparatets normale brug i en privat husholdning. Købsdatoen skal kunne dokumenteres overfor leverandørens servicetekniker evt. i form af en faktura. Alle produkter købt hos Århus Hårde Hvidevarer serviceres af vores danske leverandører. Hvis du skulle opleve fejl eller mangler på din nye vare under de 2 års reklamationsfrist, skal du bestilles service direkte hos den pågældende leverandør eller kontakte os. 

Bemærk: Hvis vi skal bestille service på dine vegne, vil vi aftale en bestemt dato/tid med serviceteknikeren, hvor du skal være hjemme.
Hvis du selv bestiller service direkte hos leverandøren, kan du aftale dato/tid som bedst passer dig. 

HUSK! Inden du reklamerer, kan det være en god idé lige, at kigge i brugermanualen en ekstra gang for at kontrollere om du har betjent maskinen rigtigt, eller om der som beskrevet i afsnittet omkring fejlfinding, er tale om en fejl man enkelt selv kan afhjælpe. 

OBS! Manglende dokumentation der godtgør at produktet er købt som nyt i Danmark indenfor de seneste 24 måneder vil udløse opkrævning for servicebesøget.Tilkaldes servicetekniker uden at der påvises fejl på produktet, er servicebesøget selv i reklamationsperioden at betragte som en betalbar ydelse og du skal selv betale for servicebesøget.